streda 7. mája 2014

Carrot cake - mrkvová torta

Ešte keď som bola na Veľkú noc doma, rozhodla som sa napiecť, ako keby mal nastať koniec sveta (čo ste mali možnosť zhliadnuť aj na mojej koláčovej zbierke na FB). Podarilo sa mi vytvoriť asociáciu Veľká noc - zajace - mrkva a tak mi napadlo, spraviť po dlhej predlhej dobe opäť carrot cake ! Okrem toho, že chutí výborne a šťavnato, množstvo mrkvy, ktoré obsahuje mi dodáva pocit, že vlastne baštím maličký zdravý snačík a nie kusisko torty.
Spravte si aj vy, na nervy nikdy nezaškodí. Ja mám momentálne koláčový deficit, nie len, čo sa napchávania sa týka, ale hlavne pečenia. Môj spolubývajúci si minule zo mňa robil srandu, že na moje koláče je čakacia doba asi 3 mesiace (pretože približne taká doba uplynula od momentu, keď som mu sľúbila môj brownie cheesecake) a minule sa hádal s ďalšou čakateľkou, ktorej som sľúbila koláč a odkázal jej, nech sa postaví do radu. :D Vzhľadom k tomu, že sa mi blíži skúška z dánštiny (v pondelok!) a momentálne pilne študujem na ňu, možno aj na nejaké to pečenie dojde!



Recept mám odtiaľto, toto je moja verzia, kde som si upravila množstvo cukru.

Potrebujeme:
Na cesto

  • 4 vajcia
  • 1 a štvrť hrnčeka oleja (môže byť aj olivový, ja som použila ryžový)
  • 1 hrnček hnedého cukru
  • 2 lyžičky javorového sirupu
  • 2 hrnčeky špaldovej múky
  • 2 lyžičky sódy bikarbóny
  • 2 lyžičky prášku do pečiva
  • trocha soli
  • 2 lyžičky škorice
  • 3 hrnčeky na hrubo nastrúhanej mrkvy (v pôvodnej verzii sa uvádza cca 8-10 kusov, ja som mala mrkviská a použila som cca 3-4)
  • 1 hrnček pomletých vlašských orechov
Na plnku/polevu
  • 500g Lučiny (Philadelphie…)
  • 1 hrnček práškového cukru (môže byť aj trošku menej)
  • šťava z 1/2 citróna
  • 2 lyžice masla (aby nám poleva nepopraskala)
Postup:

Najprv si vyšľaháme celé vajcia, postupne pridávame cukor a javorový sirup a vymiešame. Pridáme všetky suché prísady (múka, sóda bikarbóna, prdopeč, soľ, škorica) a nakoniec olej. Spolu vymiešame a pridáme mrkvu a orechy. Nalejeme do vymastenej a vymúčenej tortovej formy a pečieme cca 1 hodinu na 175 °C. 
Tortu necháme poriadne (!) vychladnúť. Zatiaľ si pripravíme polevu, zmiešame Lučinu (syr, ktorý používame) s cukrom, šťavou z citróna a maslom. Vychladnutú tortu rozkrojíme na polovicu a potrieme 1/3 polevy, zvyšnou polevou potrieme celú tortu.
Nechajte si kúsok torty aj na ďalší deň, vtedy je vždy najlepší (ťažko, ale vyskúšané ;).


12 komentárov:

  1. Tak to musím vyskúšať :) vyzerá to úžasne :)

    julca-fashion.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. držím palce na skúšku. hádam máš už aspoň koláčovo-gastronomickú lexiku v malíčku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajaj, ďakujem ďakujem, áno, zvládam, ale to skôr z častej návštevy supermarketov :D

      Odstrániť
  3. Och!! Tak ale toto? Teraz po polnoci? No nič, idem ja piecť! Šak ráno aj tak nevstávam, je sviatok :D ...Do frasa, prečo nemám javorový sirup??? A veríš mi, že nemám ani prášok do pečiva? To snáď ani neni možné, všetko som to minula... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ej bisťu !! Je toto možné !? :D Javorový sirup môžeš aj vynechať a namiesto prášku do pečiva viac sódy bikarbóny.. alebo na nákup z neho šup rovno do kuchyne vyskúšať ! :D

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Je to mňamka, vyskúšaj keď budeš mať čas :)

      Odstrániť
  5. Nádhera, já jsem si vybrala tento recept k mým narozeninám, vypadá fantasticky, jsem tu prvně a strašně se mi tvůj blog líbí, máš to tu moc krásné a ráda sem zavítám znovu.
    Je tady spousta inspirace, na dortík už se tedy těším, měj se moc hezky a těším se na další články=)
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo to si ma veľmi potešila ♡ tak to verím, že tortička bude chutiť :)
      A ďakujem aj za milé slová, verím, že sa ti zapáči a ešte sa zastavíš ;)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D