streda 23. októbra 2013

Polentový koláč s kozím syrom a sušenými paradajkami

Kým sa ja sťahujem, prenášam kufre, ukladám topánky, hľadám miesto pre knižky, teším sa, že konečne môžem nakúpiť tie nádherné mintové krabičky, aby som si mala kam dať ponožky, poctivo zvažujem dekorácie, porovnávam ceny vysávačov, snažím sa tváriť strašne múdro a inteligente a predstieram, že som pochopila najnovší školský projekt, vešiam svetielka a tajne dúfam, že si konečne môžem kúpiť ten ružový obraz so psom v slnečných okuliaroch a nejakým spôsobom do dostať bez poškodenia na stenu, vy si zatiaľ upečte tento skvelý polentový koláčik s kozím syrom a sušenými paradajkami (a bazalkou, ak máte, ja som čerstvú nemala).
Recept som našla TU na blogu hladovej a okrem tohto mňamózneho kúska tam nádjete veľa super varených pečených nápadov a inšpirácii (a krásnych fotiek, samozrejme).


Potrebujeme (môj upravený zoznam surovín podľa toho, čo som mala doma a čo mali v obchode):

  • 240g polenty
  • 0,5 litra vody
  • cca 200 ml mlieka
  • 200g kozieho syra (mal by byť mäkký, ja som použila aký bol)
  • cherry paradajky alebo väčšie paradajky pokrájané na malé kúsky
  • sušené paradajky (koľko chcete, ja som lyžičkovala od oka, podľa originálu skúste napr. 40 g)
  • olivový olej
  • soľ
  • ak máte - čerstvú bazalku, ja som dala aspoň sušenú a provensálske korenie
Postup:

Najpr si pekne vymažeme formu olivovým olejom a rúru predhrejeme na 180 °C. Polentu uvarte podľa návodu na obale, ale pozor, polenta rada a rýchlo tuhne, preto majte v zásobe horúcu vodu. Počas varenia pridajte aj mlieko, povarte, pomiešajte, až kým bude polenta poriadne tuhá a nebude sa dať pomiešať, premiestnite ju do vymastenej formy a pekne uhlaďte. Dajte piecť na približne 30 minút. Alebo počkajte na pekne chrumkavé okraje.
Polentu vyberte z rúry, poukladajte plátky koziehi syra / rozotrite (podľa toho, ktorý používate), na to naukladajte paradajky, ak máte sušenú bazalku a korenie, nasypte teraz a dajte opäť do rúry na cca 5 až 10 minút. Nakoniec pokvapkajte olivovým olejom a môže sa baštiť)


4 komentáre:

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D