sobota 6. júla 2013

Domáca zmrzlina

Robíte si v lete zmrzlinu? Nie? Ale to musíte! Každý predsa vie, že zmrzlina je v lete najlepšia na raňajky, obed aj večeru, po plávaní aj pred kinom, na rodinné posedenie aj na smutné depky (čo to trepem, tie v lete miznú z povrchu zemského), jednoducho stále a veľa.
A áno. Táto zmrzka nie je práve diétna a údajne je veľmi sladká. Údajne, pretože pre mňa nie je nič príliš sladké. A hoho, aspoň viac ostane mne, sladkoholikovi!
Nákuk na túto zmrzlinu som vám ponúkla v poslednom príspevku a je ideálna, ak nemáte doma zmrzlinovač (ja) alebo máte strach z použitia surových vajíčok (ja).


Moj zmrzlinový recept som našla v kuchárke Apetit.

Potrebujeme:

  • 400 ml smotany na šľahanie
  • 1 salko (má necelých 400 ml)
  • ľubovoľné ovocie, vanilkový lusk/extrakt, horká čokoláda, sušienky...
Na začiatok si dovolím jedno úprimné priznanie. Táto zmrzlina sa mi podarila až na tretí pokus. Nechcite vedieť, kde skončili prvé dva. Ani ako vyzerali. Ale vďaka tomu vám viem aspoň presne povedať, čomu sa vyvarovať.

Dve dôležité rady:
  • Smotana musí byť čo najviac vychladená! Nie, že ju budete mať v špajzi, nech oddychuje v chladničke a vytiahnite ju až tesne pred použitím.
  • Nie, hneď od začiatku obe spolu naozaj nevyšľaháte. Nie, prosím, neskúšajte to. Pekne jedno po druhom.


Postup:

Ale inak je postup superjednoduchý: zo smotany vyšľahajte šľahačku, odporúčam skôr jemnejšej konzistencie, aby už nebola tekutá, ale aby sa pri ďalšom šľahaní nezrazila. A potom postupne prilievajte pomaly salko a ďalej šlahajte. V recepte píšu, že budete mať peknú šľahačku. No nebudete. Alebo ja robím niečo zle. Ale aj tak je to dobré. Aj keď je pravda, že každá posledná verzia bola vždy lepšia ako tá predchádzajúca. Keď to máte takto pekne zmiešané, vlejte to do nádobky vhodnej na mrazenie (ja používam padlé bývalé zmrzlinové obaly) a šup do mrazáka! Pred mrazením je vhodné akékoľvek dochutenie.
Moja prvá verzia bola s 1 lyžičkou vanilkového extraktu + malinami a jahodami pokrájanými na drobno, druhá verzia obsahovala nastrúhanú 70% horkú čokoládu + mrazené maliny - všetko som primiešala ešte pred prvým mrazením.

Zmrzlinu musíte zo začiatku pravidelne kontrolovať, vždy po 30 minútach alebo hodine ju vytiahnite z mrazáka a poriadne premiešajte - toto prosím nezanedbajte, inak sa vám vytvoria malé mrazivé kryštáliky a bude to hnusné (been there, done that). Neviem, koľkokrát treba opakovať miešanie, ale minimálne štyri-päť krát odporúčam (istota je istota).

Komu by bola príliš sladká, odporúčam dvojité množstvo smotany.

Dobrú chuť!

PS. dopĺňam tip od Lulu z komentárov "pre lenivších" ;)
"Ak ste trocha lenivší, vyskúšajte rozmixovať ovocie (300 g), konzervu kokosového mlieka a cukor podľa chuti a zamraziť. Tiež výborná."

14 komentárov:

  1. No ale táto podarená vyzerá úžasne! :-

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hovorila som, čím viac pokusov, tým lepšia :D :-*

      Odstrániť
  2. waw, dakujem! ja som do zmrzliny blazon :) domacu som vsak este neskusala...a ani neviem, ci sa odvazim. no to salko a maliny ma lakuju velmi...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je to mňamka, keď šľahačka prežije šľahanie a nezabiješ ju ako ja tak je to aj super easy , smelo do toho :) stojí za to :)

      Odstrániť
  3. Super, vyskusam!
    Ak ste trocha lenivsi, vyskusajte rozmixovat ovocie (300g), konzervu kokosoveho mlieka a cukor podla chuti a zamrazit. Tiez vyborna.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jee skvělý nápad,asi se inspiruji.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mňaaam to vyzerá perfektne :O musím vyskúšať...ja patrím medzi tích ktorí sa boja už aj samotnej výroby nejakého pokrmu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D tak zavrieť oči a smelo do toho a dúfať, že sa to podarí :D :D

      Odstrániť
  6. Wow, hned jsem dostala chuť! Ještě že mám v lednici jednu komerční zmrzku, i když ta domácí by byla lepší :-)

    World By Bella

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zmrzku miluju, äle domácí jsem ještě nezkoušela. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tak to je paráda, odložíš mi kúsok?:D
    Určite vyskúšam :)


    Zuzana
    beautyandstyleupdate.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Musím to skúsiť, vyzerá parádne :)

    pozývam vás na GA http://natalyburtonweb.blogspot.sk/2013/07/first-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár ♡ (len z tých negatívnych som smutná :D